Analiza twarzy przy doborze sposobu modelowania oka

Analiza twarzy przy doborze sposobu modelowania oka

Dzisiejszy artykuł przygotowała dla Was nasza Master Instruktorka z siedziby głównej firmy - Dagmara Wloka!

Stylizacja to nie tylko przyklejanie rzęs sztucznych do naturalnych, ale również odpowiedni ich dobór.
Jednym z pierwszych elementów pracy stylistki podczas wizyty klientki powinna być analiza twarzy, oka i rzęs naturalnych. Jest to ważna część naszej pracy, która pozwala uzyskać pożądany efekt.

Jak wiemy dobre modelowanie koryguje defekty, otwiera i odmładza oko.

Pamiętajmy, że oczy stanowią niezmiernie ważny element twarzy, więc przy planowaniu pracy bierzemy pod uwagę wszystkie jej elementy również typ kolorystyczny klientki. Podchodzimy do analizy całościowo.

Elementy podlegające ocenie:
- rozległość oka
- wielkość i kształt szpary oka
- ustawienie oczu względem linii horyzontalnej
- osadzenie oka w oczodole
- rozstaw oczu
- odległość oka od brwi
- wielkość i kształt powieki ruchomej
- asymetrie
- sposób wzrostu rzęs
- długość, jakość i odcień rzęs naturalnych
- kolor włosów

Jak same widzicie jest ich całkiem sporo, ale uwzględnienie wszystkich ułatwi nam decyzję czy powinnyśmy iść w stylizacje poziome czy pionowe jaki profil rzęsy wybrać, który rodzaj zagęszczania będzie odpowiedni, którym kolorem podkreślimy naturalne piękno klientki. Wbrew pozorom, kocie oko nie jest najlepszym modelowaniem, dla wszystkich. Nie zapominamy o skonsultowaniu swojego wyboru z klientką oraz uzyskaniu informacji jak na co dzień sama się stylizuje, unikniemy w ten sposób niedomówień.

Dobrym zwyczajem jest robienie zdjęć klientce przed i po. Przydadzą się do oceny własnej pracy, czy uzyskałyśmy oczekiwany efekt, a może stwierdzimy, że następnym razem możemy coś zmienić na lepsze.

Na początku taka analiza może sprawiać trudności, ale trening czyni mistrza, im częściej coś robimy tym łatwiejsze się wydaje i wchodzi w nawyk. Podstawą doboru jest znajomość sposobów modelowania oka (mapki), kierunkowanie, dobór skrętów, długości, koloru rzęs. Nie ma dwóch takich samych par oczu, dlatego tak ważne jest indywidualne podejście do klienta.
Powrót