Dzisiejszy artykuł przygotowała dla Was nasza Master Instruktorka z siedziby głównej firmy - Dagmara Wloka!
Stylizacja to nie tylko przyklejanie rzęs sztucznych do
naturalnych, ale również odpowiedni ich dobór.
Jednym z pierwszych elementów
pracy stylistki podczas wizyty klientki powinna być analiza twarzy, oka i rzęs
naturalnych. Jest to ważna część naszej pracy, która pozwala uzyskać pożądany
efekt.
Jak wiemy dobre modelowanie koryguje defekty, otwiera i odmładza oko.
Pamiętajmy, że oczy stanowią niezmiernie ważny element
twarzy, więc przy planowaniu pracy bierzemy pod uwagę wszystkie jej elementy również
typ kolorystyczny klientki. Podchodzimy do analizy całościowo.
Elementy podlegające ocenie:
- rozległość oka
- wielkość i kształt szpary oka
- ustawienie oczu względem linii horyzontalnej
- osadzenie oka w oczodole
- rozstaw oczu
- odległość oka od brwi
- wielkość i kształt powieki ruchomej
- asymetrie
- sposób wzrostu rzęs
- długość, jakość i odcień rzęs naturalnych
- kolor włosów
Jak same widzicie jest ich całkiem sporo, ale uwzględnienie wszystkich ułatwi
nam decyzję czy powinnyśmy iść w stylizacje poziome czy pionowe jaki profil
rzęsy wybrać, który rodzaj zagęszczania będzie odpowiedni, którym kolorem
podkreślimy naturalne piękno klientki.
Wbrew pozorom, kocie oko nie jest najlepszym modelowaniem,
dla wszystkich.
Nie zapominamy o skonsultowaniu swojego wyboru z klientką
oraz uzyskaniu informacji jak na co dzień sama się stylizuje, unikniemy w ten
sposób niedomówień.
Dobrym zwyczajem jest robienie zdjęć klientce przed i po.
Przydadzą się do oceny własnej pracy, czy uzyskałyśmy oczekiwany efekt, a może stwierdzimy,
że następnym razem możemy coś zmienić na lepsze.
Na początku taka analiza może
sprawiać trudności, ale trening czyni mistrza, im częściej coś robimy tym
łatwiejsze się wydaje i wchodzi w nawyk.
Podstawą doboru jest znajomość sposobów modelowania oka (mapki),
kierunkowanie, dobór skrętów, długości, koloru rzęs.
Nie ma dwóch takich samych par oczu, dlatego tak ważne jest
indywidualne podejście do klienta.