Kolejny artykuł napisany przez naszą zdolną instruktorkę!
Tym razem ważnymi aspektami pracy stylistki rzęs podzieliła się nasza instruktorka Dominika Stenzel.
Zapraszamy do zapoznania się z artykułem "Dlaczego wywiad w salonie jest ważny?"
Dlaczego
przeprowadzenie wywiadu z klientem jest tak ważne i jakie narzędzie
może nam pomóc?
Wstępem
do każdego zabiegu przeprowadzanego w naszym gabinecie powinno być
wypełnienie przez klienta/klientkę ankiety przedzabiegowej. Ta
czynność znacznie usprawni naszą pracę, sprawi, że łatwiej
będzie nam poznać oczekiwania klienta, stan jego zdrowia oraz
zabezpieczy nas przed potencjalnymi konsekwencjami ewentualnych
roszczeń z jego strony.
Jakie
kwestie powinien obejmować wywiad z klientem i co powinno się
znaleźć w ankiecie przedzabiegowej?
Imię,
nazwisko, data urodzenia oraz numer telefonu - czyli wszystkie
informacje, które umożliwią nam późniejszą identyfikację
klienta.
Data urodzenia jest bardzo ważna, z tego względu, iż nie
zawsze jesteśmy w stanie prawidłowo oszacować to, czy klientka
jest pełnoletnia. Jeśli
pełnoletnia nie jest, to ważna będzie pisemna zgoda rodzica na
przeprowadzenie zabiegu - uchroni nas to przed przykrymi sytuacjami.
Numer telefonu zaś, jest bardzo ważny szczególnie w obecnej
sytuacji epidemiologicznej - musimy mieć możliwość skontaktowania
się z klientką w razie potrzeby.
Przeciwwskazania -
najlepiej będzie, jeśli wymienimy wszystkie przeciwskazania do
wykonania zabiegu oraz elementy, które mogą mieć wpływ na
trwałość aplikacji. Będą to: choroby, zaburzenia, alergie na
które klientka może cierpieć, przyjmowane leki. Warto uświadomić
klientkę, że nawet jeśli nigdy nie miała alergii spowodowanej
aplikacją rzęs, to nigdy nie możemy mieć pewności, że takowa
nie wystąpi. Należy tez zweryfikować, czy klientka nie jest w
ciąży- ciąża de facto nie jest przeciwwskazaniem do wykonania
zabiegu, jednak klientka może mieć kłopot z leżeniem w jednej,
wymuszonej pozycji, a zmiany hormonalne mogą mieć wpływ na czas
utrzymywania się stylizacji.
Doświadczenia
ze stylizacją rzęs oraz oczekiwany efekt. Tutaj musimy dowiedzieć
się, czy nasza nowa klientka kiedykolwiek miała wykonywaną
stylizację rzęs, jeśli tak, to czy była zadowolona z efektu oraz
jakiego efektu oczekuje po zabiegu. Jeśli jest to pierwsza w życiu
aplikacja klientki, to aby pokazać nasz profesjonalizm, należy
wytłumaczyć klientce krok po kroku przebieg zabiegu. Ważne jest,
aby zweryfikować jeszcze przed przystąpieniem do zabiegu, jakiego
efektu oczekuje klientka oraz ewentualnie „odciągnąć” ją od
jej wizji stylizacji, jeśli wiemy, że nie będzie ona odpowiednia
i znaleźć kompromis. Najważniejsze, aby aplikacja nie szkodziła,
klientka była zadowolona, a my usatysfakcjonowane wykonaną pracą.
Przecież doskonale wiemy, że mało komu pasują „czternastki na
kocie oko”.
W
ankiecie warto umieścić również do podpisania zalecenia
pozabiegowe, informację o tym ile czasu ma klient na ewentualną
reklamację oraz jakie są jej warunki.
Pamiętajmy
o tym aby klientka podpisała zgodę na wykonanie zabiegu na
podstawie informacji podanych powyżej oraz o dopełnieniu obowiązku
informacyjnego RODO.
Jeśli
w wywiadzie zawrzemy wszystkie wymienione wyżej kwestie, to możemy
mieć pewność, że klient wyjdzie od nas doinformowany, a my
będziemy mogły spać spokojnie.
Dominika Stenzel