Wywiad? Chętnie!

Wywiad? Chętnie!

Kolejny artykuł napisany przez naszą zdolną instruktorkę!
Tym razem ważnymi aspektami pracy stylistki rzęs podzieliła się nasza instruktorka Dominika Stenzel.
Zapraszamy do zapoznania się z artykułem "Dlaczego wywiad w salonie jest ważny?"

Dlaczego przeprowadzenie wywiadu z klientem jest tak ważne i jakie narzędzie może nam pomóc?
Wstępem do każdego zabiegu przeprowadzanego w naszym gabinecie powinno być wypełnienie przez klienta/klientkę ankiety przedzabiegowej. Ta czynność znacznie usprawni naszą pracę, sprawi, że łatwiej będzie nam poznać oczekiwania klienta, stan jego zdrowia oraz zabezpieczy nas przed potencjalnymi konsekwencjami ewentualnych roszczeń z jego strony.

Jakie kwestie powinien obejmować wywiad z klientem i co powinno się znaleźć w ankiecie przedzabiegowej?
Imię, nazwisko, data urodzenia oraz numer telefonu - czyli wszystkie informacje, które umożliwią nam późniejszą identyfikację klienta.
Data urodzenia jest bardzo ważna, z tego względu, iż nie zawsze jesteśmy w stanie prawidłowo oszacować to, czy klientka jest pełnoletnia. Jeśli pełnoletnia nie jest, to ważna będzie pisemna zgoda rodzica na przeprowadzenie zabiegu - uchroni nas to przed przykrymi sytuacjami.
Numer telefonu zaś, jest bardzo ważny szczególnie w obecnej sytuacji epidemiologicznej - musimy mieć możliwość skontaktowania się z klientką w razie potrzeby.
Przeciwwskazania - najlepiej będzie, jeśli wymienimy wszystkie przeciwskazania do wykonania zabiegu oraz elementy, które mogą mieć wpływ na trwałość aplikacji. Będą to: choroby, zaburzenia, alergie na które klientka może cierpieć, przyjmowane leki. Warto uświadomić klientkę, że nawet jeśli nigdy nie miała alergii spowodowanej aplikacją rzęs, to nigdy nie możemy mieć pewności, że takowa nie wystąpi. Należy tez zweryfikować, czy klientka nie jest w ciąży- ciąża de facto nie jest przeciwwskazaniem do wykonania zabiegu, jednak klientka może mieć kłopot z leżeniem w jednej, wymuszonej pozycji, a zmiany hormonalne mogą mieć wpływ na czas utrzymywania się stylizacji. Doświadczenia ze stylizacją rzęs oraz oczekiwany efekt. Tutaj musimy dowiedzieć się, czy nasza nowa klientka kiedykolwiek miała wykonywaną stylizację rzęs, jeśli tak, to czy była zadowolona z efektu oraz jakiego efektu oczekuje po zabiegu. Jeśli jest to pierwsza w życiu aplikacja klientki, to aby pokazać nasz profesjonalizm, należy wytłumaczyć klientce krok po kroku przebieg zabiegu. Ważne jest, aby zweryfikować jeszcze przed przystąpieniem do zabiegu, jakiego efektu oczekuje klientka oraz ewentualnie „odciągnąć” ją od jej wizji stylizacji, jeśli wiemy, że nie będzie ona odpowiednia i znaleźć kompromis. Najważniejsze, aby aplikacja nie szkodziła, klientka była zadowolona, a my usatysfakcjonowane wykonaną pracą. Przecież doskonale wiemy, że mało komu pasują „czternastki na kocie oko”. W ankiecie warto umieścić również do podpisania zalecenia pozabiegowe, informację o tym ile czasu ma klient na ewentualną reklamację oraz jakie są jej warunki. Pamiętajmy o tym aby klientka podpisała zgodę na wykonanie zabiegu na podstawie informacji podanych powyżej oraz o dopełnieniu obowiązku informacyjnego RODO. Jeśli w wywiadzie zawrzemy wszystkie wymienione wyżej kwestie, to możemy mieć pewność, że klient wyjdzie od nas doinformowany, a my będziemy mogły spać spokojnie.
Dominika Stenzel
Powrót